TRUMPAI Sievietēm, kurām ir endometrioze, var būt dažādi simptomi. Tie bieži ir līdzīgi simptomiem, kas sastopami citu ginekoloģisko saslimšanu gadījumā, līdz ar to apgrūtina endometriozes diagnosticēšanu, it īpaši sākotnējā stadijā. Turklāt endometrioze gadiem ilgi var attīstīties asimptomātiski, un simptomu smagums bieži vien var neatbilst tās attīstības pakāpei.

Biežākās sūdzības pacientēm, kurām ir endometrioze

Bieži sastopamie endometriozes simptomi ir:

• spēcīgas un garas menstruācijas,
  • stipras sāpes vēdera lejasdaļā menstruāciju laikā,
  • premenstruālā smērēšanās,
  • redzamas asins pēdas urīnā vai fēcēs,
  • sāpes, kas jūtamas defekācijas laikā.

Attīstoties endometriozei, sāpes var būt hroniskas un laika gaitā pastiprināties. Endometrioze var izraisīt sāpēs arī dzimumakata laikā, līdz ar to samazinot dzimumdzīves kvalitāti.

Endometriozes simptomi – vai tie vienmēr izpaužas?

Iepriekš minētie simptomi ne vienmēr izpaužas visām sievietēm ar endometriozi un otrādi – šie simptomi var būt arī tām sievietēm, kurām nav endometriozes. Gadās arī situācijas, kad sieviete nesūdzas par tipiskajiem endometriozes simptomiem, taču viņai var būt lieli un progresējoši slimības uzliesmojumi, kas ir bīstami veselībai. Endometriozi iespējas diagnosticēt arī nejauši – operāciju vai procedūru laikā.